неділя, 27 вересня 2020 р.

СУЧАСНІ ЕЛЕКТРОННІ ЗАСОБИ ЯК НЕВІД`ЄМНА СКЛАДОВА В РОБОТІ ВИКЛАДАЧА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

 Тетяна Гаркава 

(м. Нікополь, Нікопольський фаховий медичний коледж 

Дніпропетровської обласної ради) 

СУЧАСНІ ЕЛЕКТРОННІ ЗАСОБИ ЯК НЕВІД`ЄМНА СКЛАДОВА В РОБОТІ ВИКЛАДАЧА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ 

У статті узагальнено здобутки, напрацювання необхідні для удосконалення роботи викладача фізичного виховання щодо формування у студентської молоді корисних звичок, забезпечення фізичного розвитку індивіда, зміцнення здоров’я та всебічного розвитку особистості. Доведено доцільність використання комп’ютерних технологій та електронних гаджетів для забезпечення якісної передачі знань та гнучке керування пізнавальним процесом.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, гаджети, фітнес-браслети, терекери.

Сучасна система фізичного виховання студентської молоді є пріоритетною у формуванні фізичної культури як виду загальної культури молодої людини, здорового способу життя та спортивного стилю життєдіяльності майбутніх фахівців. Це змушує змінювати та переосмислювати всі чинники, що впливають на якість освітнього процесу: структуру, зміст, методи, форми навчання й виховання, системи конт­ролю й оцінювання, стиль відносин, взаємовідповідальність учасників процесу та напрями фахової підготовки.

За соціологічними дослідженнями Малікова М.В. встановлено, що інтерес до занять з фізичної культури має формальний характер, засоби фізичної культури у повсякденному житті студентів використовуються дуже обмежено. Отже, зміни, які відбуваються в усіх сферах життєдіяльності суспільства, вимагають нових підходів до виховання та соціалізації підростаючого покоління [5, с.4].

Отже, еволюція освітніх технологій висуває до сучасного заняття фізичного виховання вимоги щодо створення нового інформаційного середовища, сприяння інтелектуалізації різних видів діяльності для забезпечення розвитку творчого потенціалу сучасної людини. Саме тому впровадження сучасних інформаційних технологій (ІТ) у галузі фізичної культури і спорту є пріоритетним напрямком в педагогічній освіті, адже використання ІТ дає можливість ефективно збирати, обробляти та передавати інформацію, якісно змінювати методи і організаційні форми підготовки висококваліфікованих спортсменів, фізкультурно-оздоровчої роботи з населенням, підвищувати результативність діяльності тренерів, суддів, викладачів і фахівців з фізичного виховання і спорту.

Нині накопичений величезний досвід використання засобів ІТ у процесі спортивних тренувань і змагань. На теперішній час увага більшості викладачів привертається поданню в зручній формі різних швидкісних спортивних процесів – біг, стрибки та інші рухові дії – і важких для наочної демонстрації. Ці технології формують у студентів уявлення про техніку рухової дії. Але зрозуміло, що комп'ютер слід використовувати лише тоді, коли процес навчання вимагає отримання знань і умінь, які неможливо чи достатньо складно сформувати під час застосування традиційних технологій. Саме тому застосування комп’ютерних технологій – важливий резерв удосконалення системи освіти у сфері фізичної культури і спорту[3.17].

Аналізуючи сучасні умо­ви проведення занять з фізичного виховання необхідно оновлювати форми збільшення рухової активності студентів унаслідок впровадження допо­міжних інноваційних засобів фізичної культури. Тож для ефективної роботи та досягнення викладачем бажаних цілей треба активно відстежувати та аналі­зувати щоденні інновації в спорті. За допомогою програмного забезпечення, різних пристроїв і систем зв’язку суттєво покращується керованість навчальним процесом в галузі фізичного виховання.

Тут у нагоді стають новітні гаджети – фітнес-браслети та трекери. Безперечно, професійні електронні пристрої для спорту є давно. Але вони не завжди зрозумілі або доступні, мабуть, саме тому, й не отримали масового поширення. А фітнес-браслети дають прекрасну можливість кожному студенту розпочати вести здоровий спосіб життя і досягти бажаних результатів. Принцип їх робо­ти максимально спрощений – вони одягають­ся на руку або вішаються на шию, як кулони, стаючи додатками до телефону, все фіксують, зводять та надають аналітику для подальших корегувальних дій (Рис. 1).


Рисунок 1. Різновиди сучасних електронних пристроїв для обліку та контролю фізичної активності

Завдяки використання засобів індивідуального контролю викладач краще здійснює контроль фізичної активності студента. Адже самі умови проведення заняття з фізичного виховання потребують застосування та­ких фізичних вправ, які мали б: регульовану в часі тривалість, велику моторну щільність, залежно від завдань обмежене місце проведення; велику кількість учасників.

Використання функції GPS у гаджетах дає право здійснювати прийом-передачу даних. Обмін даними з гаджетом відбува­ється за допомогою супутникового зв’язку GPS (Global Positioning System), що визначає, відстежує та контролює через смартфон або планшетний комп’ютер точне місцезнаходження студента. Викладач може підключитися до сервера системи, використовуючи програмне забезпечен­ня (LoseIt, MyMapFitness, MyFitnessPal, Maxwell Health, Fitnio, RunKeeper и Endomondo).



Рисунок 2. Функції GPS у гаджетах

Система відбиває місцезнаходження та маршрут його переміщень на мапі. Водночас пересування гаджета студента можна аналізувати в режимі реального часу або згодом на сайті. Гаджет може аналізувати: кілометраж, швидкість, темп бігу, час бігу, спалені калорії.

Особливо актуальне використання такої функції гаджетів під час підготовки до­машнього завдання та позааудиторної самостійної роботи студентів.

Під час дистанційного навчання, зумовленого вірусною пандемією COVID-19, в роботі викладача неабиякою допомогою стали мобільні додатки в смартфонах. Не кожен студент може дозволити собі придбати фітнес-браслет чи спортивні електронні часи, а мобільний телефон є майже в кожного. Тому через встановлення мобільних доданків таких як Strava, Muffet, Біговий трекер викладач може встановлювати бігові завдання (кілометраж, певну швидкість, час виконання пробіжки) та має можливість, що головне перевірити виконання завдання. Перевірка може здійснюватись у вигляді надісланих скриншотів екрану доданку або можна створити в доданку групу і кожен студент ділиться результатом в групі. Ці доданки можуть відслідковувати також ходьбу та їзду на велосипеді.

Фітнес-трекери або трекери фізичної актив­ності дають змогу по-новому погля­нути на звички, які становлять основу нашо­го стилю життя.

Отже, можемо зробити висновки, що сучасна дійсність потребує швидкого освоєння способів стимулювання само­пізнання, самовизначення та самореалізації студентів, формування їх культури, духовного і фізичного здоров’я, що вдало формуються засобами використання інформаційних технологій на заняттях фізичного виховання.


Список використаних джерел та літератури

1. Ажиппо О.Ю, Дорофєєва Т.І. Використовування комп’ютерних технологій в системі педагогічного контролю у спорті //Теорія та методика фізичного виховання. – 2007. – № 11. – С. 3-6.

2. Качан О.А. Контроль за фізичним наванта­женням новітніми інноваційними засобами на уроках фізичної культури/ Качан О. А // Фізичне виховання в рідній школі. – 2014. – № 4 – С. 20-22.

3. Качан О.А. Використання інформаційно- комунікативних технологій на уроках фізичної куль­тури / Качан О. А // Фізичне виховання в сучасній школі. - 2013. - № 2 - С. 21-23.

4. Ладика П., Бучок В. Сучасні комп’ютерні технології у фізичному вихованні і спорті. Актуальні аспекти фізичного виховання, спорту і здоров’я людини: зб. наук. пр. Тернопіль, 2013. С. 128–134.

5. Маліков М.В. Методи оцінки функціонального стану і фізичної працездатності організму: (Методичний посібник для викладачів і студентів вищих закладів освіти). – Запоріжжя, 2001. – 85 с.

6. Практикум дистанционного обучения ; под ред. В. Кухаренко. 2-е издание. Киев: Милленниум, 2003. –196 с.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар