вівторок, 29 вересня 2020 р.

Креативні ідеї профорієнтаційної роботи і затвердження плану профорієнтаційної роботи.

Петро Мазур, Лариса Стаднюк

м Кременець, Кременецький медичний фаховий коледж імені Арсена Річинського.

Креативні ідеї профорієнтаційної роботи і затвердження плану профорієнтаційної роботи.

Анотація. Профорієнтаційна робота є невід’ємною частиною праці усіх освітян навчального закладу, яка допомагає учнівській молоді правильно обрати майбутню професію. З цією метою колектив коледжу використовує ряд креативних методик та ідей: мережу інтернет засобів роботи із школярами, батьками, майстер класи, тренінги, які дозволяють пропагувати медичні професії, працю медика і поряд з тим навчальний заклад –Кременецький медичний фаховий коледж імені Арсена Річинського. 

Ключові слова : креативні ідеї, профорієнтаційна робота, тренінги, майстер класи. 

Основна частина. Вибір школярами майбутньої професії – питання досить складне й серйозне, тому сьогодні кожен педагог усвідомлює, що для кожної молодої людини професійне самовизначення - „друге народження “, яке багато в чому визначає її подальшу долю. 

Головне завдання навчальних закладів і суспільства полягає в організації допомоги кожному учневі в отриманні знань про професії, що його цікавлять, та у виборі ним спеціальності з урахуванням суспільних і особистих потреб та психофізіологічних якостей. 

Профорієнтація як комплексний захід у навчально – виховній діяльності коледжу передбачає роботу педагогічного колективу, спрямовану на надання дітям відповідної інформації та формування в них інтересу до медичних спеціальностей, розкриття громадського значення та показу можливостей професійного зростання. 

Профорієнтаційна робота проводиться як організований планомірний психолого – педагогічний процес, що здійснюється протягом усіх років навчання і забезпечує цілеспрямований розвиток професійних інтересів з урахуванням потреб суспільства. 

З метою забезпечення формування контингенту студентів із числа найбільш підготовленої і здібної молоді професійну орієнтацію проводимо на основі Концепції профорієнтаційної роботи, в якій висвітлена її мета, завдання й напрямки роботи колективу. 

Етапи профорієнтаційної роботи: 

І. Профорієнтаційна робота із школярами; 

ІІ. Навчання перщокурсників; 

ІІІ. Навчання старшокурсників. 

При роботі із учнями шкіл використовуємо такі методи: 

- професійна просвіта, 

- професійна реклама та пропаганда, 

- дослідження професійних інтересів учнів, їхніх нахилів, здібностей, особливостей розвитку. 

Для проведення цієї роботи широко використовуємо глобальні інформаційні мережі, які уже доступні в усіх населених пунктах. Найпопулярніші ресурси для молоді, майбутніх абітурієнтів - це, звичайно, соціальні мережі Фейсбук, Твіттер, Інстаграм…
Крокуючи в ногу з часом, коледж створив власну сторінку у Фейсбуці (https://www.facebook.com/groups/1048818751964988/) (Модератор Голуб Галина), де висвітлюються основні новини навчального закладу, інформація про події, що відбулися та анонси подій, розміщуються фото-промоційних матеріали. 

Важливу роль в професійному самовизначенні учнів відіграють їхні батьки, тому особливе значення в цьому напрямі надається співпраці з сім’ями учнів. З ними також проводиться просвітницька й консультативна робота як при прямому спілкуванні, так і в інтернет мережі. 

З метою виховання у підростаючого покоління шанобливого ставлення до медичної праці та орієнтації школярів на медичні професії, в рамках співпраці із фондом зайнятості, в коледжі проводяться екскурсії для учнів шкіл в музей Арсена Річинського, в музей історії коледжу, по навчальних класах і кабінетах. 

Але профорієнтаційна робота не обмежується роботою лише із учнями шкіл, вона продовжується під час навчання в коледжі та проходить паралельно із адаптацією студентів – першокурсників, які професійно недостатньо зорієнтовані, а тому мають слабо визначену мотивацію пізнавальної праці. 

Для становлення студента, як спеціаліста в майбутньому, з першого дня навчання в коледжі викладачі формують в особистості студента професійні якості. У цьому аспекті поруч з оволодінням певною сумою знань з професії та практичними навиками починається формування професійної свідомості як співвідношення складових вмінь та навиків з різними елементами професійної діяльності. 

Професійна самосвідомість є умовою успішної адаптації студента до навчання, тому що вона підвищує свідому мотивацію навчання і впливає на соціальну активність. 

Професійна самосвідомість встановлюється на основі: 

- розуміння своїх якостей, 

- критичній оцінці власних особливостей характеру, 

- цілеспрямованій корекції їх відповідно до особливостей професійної діяльності ( це наша робота – виховні цілі викладача та вихователя). 

Всі викладачі з перших адаптаційних занять під час викладання будь – якої дисципліни підказують студентам місце знань та вмінь у майбутній спеціальності, що і чому потрібно знати і полегшують навчання свідомою мотивацією. 

З метою розповсюдження знань про здоров’я, пропагування здорового способу життя, профілактику захворювань, вміння надати необхідну домедичну само – і взаємодопомогу, студенти – старшокурсники, котрі є волонтерами, проводять для учнів шкіл, пластунів, для усіх бажаючих під час масових заходів у місті і районі заняття по санології, майстер - класи, тренінги. Працівники та студенти коледжу приймають участь в ярмарках професій, днях відкритих дверей. Одночасно це є рекламою Кременецького медичного фахового коледжу імені Арсена Річинського. 

Враховуючи, теперішній стан в суспільстві (карантинні умови роботи), пропоную надати більшу увагу роботі в мережі інтернет засобів через ПК, ноутбук, планшет чи смартфон, за допомогою яких можна налагодити роботу із шкільними інтернет системами, батьківськими комітетами та групами батьків школярів. Буде корисно робити інформаційну розсилку цільовій аудиторії БАТЬКІВ старшокласників, оскільки рішення про вибір професії та вступ до того чи іншого навчального закладу діти приймають разом з батьками. 

Висновок. Система заходів з формування професійної спрямованості серед учнівської молоді, що проводиться викладацьким та студентським колективом коледжу, сприяють успішній профорієнтації. Але цьогорічний вступ не був досить успішним, так як є неповне виконання держзамовлення. 

Для поповненням студентської сім’ї в наступному році, враховуючи, теперішній стан в суспільстві (карантинні умови роботи), пропоную приділити більше уваги креативним технологіям профорієнтаційної роботи: мережі інтернет засобів через ПК, ноутбук, планшет чи смартфон, за допомогою яких можна налагодити роботу із шкільними інтернет системами, батьківськими комітетами та групами батьків школярів. Буде корисно робити інформаційну розсилку цільовій аудиторії БАТЬКІВ старшокласників та школярам, оскільки рішення про вибір професії та вступ до того чи іншого навчального закладу діти приймають разом з батьками. 

           Список використаних джерел та літератури: 
1. Професійна орієнтація учнів у навчально – виховній діяльності сільських закладів освіти. О. Зотова. Рідна школа-2011.-№12.-с.54. 
2. 1. Професійна орієнтація та адаптація. Е. Гаврилюк. Освіта.-№2- 2002.-с.40. 





Авторська довідка.
Мазур Петро Євстахійович, директор Кременецький медичний фаховий коледж імені Арсена Річинського, кандидат медичних наук.
тел. 0679682385.

Стаднюк Лариса Леонтіївна , зав. практичним навчанням
тел.0677135965
E-mail: lorochkast@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар