Валентина
Михайлівна Вовнянко
(м. Харків,
КЗОЗ «Харківський обласний медичний коледж»)
ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ
ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ГІГІЄНА З ОСНОВАМИ ЕКОЛОГІЇ
ТА ТЕХНІКОЮ САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ»
Анотація. У статті наведено досвід активізації навчальної
мотивації студентів при викладанні дисципліни «Гігієна з основами
екології та технікою санітарно - гігієнічних досліджень».
Ключові слова: навчальна мотивація, гігієна, медичний
лаборант.
У Харківському обласному медичному коледжі навчаються студенти до здобуття фахової передвищої освіти за спеціальністю 224 Технології медичної діагностики та лікування, спеціалізації “Лабораторна діагностика”.
У коледжі працюють досвідчені викладачі, які постійно підвищують свої
професійні компетентності, впроваджують сучасні досягнення медицини та
педагогіки, новітні методики викладання в освітній процес.
Для студентів створено комфортні умови для навчання, особливий
морально-психологічний клімат, доброзичливі стосунки між студентами й
викладачами. Постійно покращується матеріально-технічна база навчальних
кабінетів. Студенти навчаються у сучасних аудиторіях, комп’ютерних класах.
Підготовка майбутніх фахівців з дисципліни «Гігієна з основами екології та
технікою санітарно-гігієнічних досліджень» проводиться згідно навчальної
програми, відповідно до галузевих стандартів та навчальних планів.
Щоб вдосконалювати свою педагогічну майстерність, постійно вивчаю
сьогоденні методики викладання, підбираю до кожного заняття активні форми і
методи навчання, слідкую за новинами спеціальної і методичної літератури, що
необхідно для здобуття якісних знань студентами при вивченні даної дисципліни.
На теоретичних і практичних заняттях виховую у студентів свідоме ставлення
до навчання, любов до обраної професії, високі моральні якості. Велику увагу
приділяю формуванню екологічного мислення, розвитку творчості, особистості,
ініціативи, активної життєвої позиції, високого професійного рівня майбутніх
спеціалістів - медичних лаборантів.
Для студентів підготовлено опорні конспекти лекцій, лекції-презентації,
щоденники для практичних занять, алгоритми виконання практичних навичок,
методичні рекомендації виконання самостійної позааудиторної роботи, які
постійно оновлюються.
При проведенні навчальних занять використовую активні форми навчання, такі
як екскурсії до Харківського обласного лабораторного центру, Харківської
обласної санітарно-епідеміологічної станції, а також демонструю документальні
фільми за фахом. Для закріплення навчального матеріалу застосовую тестові
завдання, ситуаційні задачі професійного спрямування, заміри результатів
практичного навчання, контрольне комплексне тестування для успішного складання
ліцензійного іспиту Крок М Лабораторна діагностика.
З метою розв’язання проблеми формування навчальної мотивації заохочую
студентів до науково-пошукової та творчої роботи: виготовлення санітарних
бюлетенів, реферативних повідомлень, схем, макетів, презентаційних матеріалів.
Разом з гуртківцями готуємо цікаві доповіді і експонати до коледжних і обласних
науково-практичних конференцій.
Багаторазово готувала студентів до участі в конкурсі «Кращий за фахом
лаборант» на відділенні, тижнях лабораторних дисциплін, олімпіад з фахових
дисциплін, до Всеукраїнського конкурсу «Кращий за фахом студент-лаборант».
Окрім цього, провожу тематичні бесіди та виховні години на екологічні теми,
екскурсії до Музею природи Харківського національного університету імені В.Н.
Каразіна, екопарку Фельдмана.
За вимушеною мірою у нових реаліях часу щодо протидії коронавірусної інфекції
COVID-19
впроваджую дистанційне проведення теоретичних занять в онлайн-форматі. Але
перехід на дистанційне навчання має свої проблеми, адже студенти знаходяться у
різних умовах, з різними можливостями, не у всіх є достатні технічні можливості
для дистанційного навчання за допомогою комп’ютера, ноутбука або смартфону.
Для розвитку самостійності і активності заохочую студентів до роботи з
основною та додатковою навчальною літературою, Інтернет-ресурсами. В пріоритеті
постійний моніторинговий контроль засвоєння методик лабораторних досліджень,
привертаю увагу питанням охорони довкілля. Одним з головних аспектів вважаю
свою участь у профорієнтаційній роботі, у зустрічах з випускниками різних
років, у Днях відкритих дверей, що також сприяє поповненню контингенту
студентів, які зацікавлені вчитися за покликом душі.
Різна система навчання, будь-то дистанційна, або очна є дуже важливою до
здобуття якісної фахової передвищої освіти студентів, які зможуть в майбутньому
працювати кваліфікованими спеціалістами - медичними лаборантами в галузі
охорони здоров’я.
Немає коментарів:
Дописати коментар