понеділок, 14 вересня 2020 р.

МЕТА ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ МЕДСЕСТРИНСТВА В АКУШЕРСТВІ

 



Надія Петрівна Муштенко 

(Кременчук, Кременчуцький медичний фаховий коледж імені В.І. Литвиненка ) 

МЕТА ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ МЕДСЕСТРИНСТВА В АКУШЕРСТВІ 

Анотація. Досвід візуалізації навчального матеріалу у формах дидактичних матеріалів, структурованих методичних рекомендацій, придатних до використання за допомогоютехнічних засобів, дистанційних навчальних технологійна базі програмних продуктів, що містятьцільовий, методичний, навчальний, що консультує, і контролювальний блоки.

Ключові слова: комплекс світлотехнічних і звукових навчальних посібників, апаратура, інформаційні комп'ютерні технології, цифрові мобільні ґаджети, форми організації самостійної роботи,методики виконання складних медичних маніпуляцій з діагностичною та лікувальною ціллю

У сучасному світі якість освітньо-професійної підготовки сестер медичних, акушерок важлива, як ніколи, бо актуалізується завданнями щодо надання кваліфікованої долікарської допомоги, виконання складних медичних маніпуляцій з діагностичною та лікувальною метою та з догляду за хворими. Тому викладач фахового коледжу має навчити студентів основам ведення сестринського обстеження та догляду, сформувати вміння з визначення об’єктивного стану пацієнтів, зокрема, вагітної, роділлі, а також перинатального здоров’я, навички маніпуляційної медичної техніки. Отже, нова якість фахової освіти, зорієнтована на формування та розвиток інтелектуальної, творчої, компетентної особистості, здатної до інноваційної діяльності й інноваційного сприймання сучасного світу, визначається не тільки сумою отриманих знань, уміннями й навичками, а й здатністю до їх творчого використання, самостійної діяльності, навчання і самовдосконалення впродовж життя [3, с.35]. Медична освіта за всіма ознаками належить до вищої професійної, яка завершується отриманням певної професійної кваліфікації відповідно до напрямку підготовки й освітньо-кваліфікаційного рівня напрямку підготовки й освітньо-кваліфікаційного рівня чиосвітньогоступеня фахового молодшого бакалавра. Відповідно функціонування та розвиток системи охорони здоров’я не можна розглядати відокремлено від національного контексту [2]. Увага – інтерактивному практичному навчанню та методично керованій самостійній поза аудиторній роботі студентів. Основними формами організації самостійної роботи студентів є навчальна сестринська (акушерська) історія хвороби,робочий зошиті тестові завдання для контролю отриманих теоретичних знань,алгоритми практичних навичок, що передбачає, враховуючи реалії ситуації, застосування технічних засобів навчання та дистанційних (або:змішаних) навчальних технологій на базі програмних продуктів, що містять цільовий, методичний, навчальний, який консультує, і контролювальний блоки. Технічні засоби навчання можна класифікуватиза різними ознаками, зокрема: за призначенням – широкого (використовуються незалежно від віку, в різних галузях знань, на всіх видах занять, не лише з метою подання певних відомостей, а й для контролю за їх засвоєнням) і спеціального (пристрої, які подають відомості про динамічну суть процесів, будову механізмів і взаємодію їхніх елементів, наприклад, віртуальні практикуми чи тренінги); виконуваними функціями (засоби подання даних і засоби контролю знань); способом впливу (візуальні - вплив лише на органи зору, аудитивні - вплив лише на слухові органи та аудіовізуальні - одночасний вплив на органи зору і слуху). Технічні засоби навчання дають позитивні результати лише тоді, коли вони вміло й розумно використовуються в системі різноманітних методів і прийомів та в поєднанні з іншими засобами навчання. При визначенні доцільності використання ТЗН на заняттях, слід враховувати численні фактори: педагогічну і наукову якість електронних посібників, інтерес і вік, зміст матеріалу, методичну зрілість педагога тощо. Для того щоб використання технічних засобів навчання сприяло розвиткові й формуванню стійких пізнавальних інтересів студентів, викладач повинен володіти відповідними педагогічними вміннями.

Педагогічні вмінняроботи з технічними засобами навчання - це здатність викладача на основі власних психолого-педагогічних, методичних, спеціальних (предметних) і технічних знань успішно реалізувати освітньовиховну мету навчання.

Проблема застосування ТЗН у процесі подання навчального матеріалу є однією із важливих у методиці викладання дисциплін.

Серед сучасних технічних засобів навчання виокремлюють технічні засоби на базіінформаційних комп'ютерних технологій.

Комп'ютерна технологія навчання - це використання комп'ютерів під час усіх видів навчальних занять та контролю знань, для індивідуального навчання, розвитку інтелектуальних і творчих можливостей студентів.

Комп'ютер у навчальному процесі - це не тільки об'єкт вивчення, його використовують для підтримки навчально-пізнавальної діяльності. На екрані монітора можна читати будь-який матеріал як зі сторінок підручника. В пам'яті комп'ютера можна помістити значно більше добре ілюстрованого матеріалу, ніж у книзі. Контрольну роботу також можна виконати на комп'ютері, який при допомозі певного програмного забезпечення відобразить на екрані монітора оцінку, проаналізує помилки і обере пункти з порадами про те, як їх виправити.

Навчальні теми можна реалізувати у вигляді комп'ютерних ігор та навчальних проектів. Якщо під час занять котрусь із тем було не засвоєно, її можна опрацювати після занять індивідуально. Важливе значення для навчання маютьімітаційні програми,які дають змогу моделювати не тільки нерухомий світ, але й середовище, в якому рухаються об'єкти вивчення.

За допомогою комп'ютера можна створювати і редагувати тексти, складати навчальні програми, прикладні програми розв'язування практичних задач, формувати бази даних і поновлювати інформацію в уже створених базах тощо. У коледжі використовуємо як засіб доступу до електронних довідників, користуючись глобальною мережею Інтернет.

Мобільні технології— це широкий спектр цифрових і повністю портативних мобільних ґаджетів (пристроїв), що дозволяють здійснювати операції з отримання, обробки та поширення інформації.

Технологія мобільного навчання передбачає використання деяких можливостей мобільних пристроїв школярів для організації роботи на уроці і свідоме включення мобільних пристроїв учнів в освітній процес.

Для мобільного навчання використовуються наступні мобільні засоби зв’язку:

телефони,смартфон та айфон; кишеньковий комп’ютер, планшет;

різні портативні мобільні пристрої: MP3 /4 плеєри, GPS навігатори і т. д.

З досвіду роботи переконалися, що застосування мобільного навчання дозволяє по-новому поглянути на освітній процес з методичної точки зору. Зазначенатехнологія дозволяє виокремити ряд важливих тенденцій, що значно підвищують ефективність викладання і водночас вимагають перегляду традиційнихпідходів до навчання:

- Можливість застосування технології в якості додаткового засобу навчання.

- Персоналізація навчання.

- Миттєвий зворотній зв’язок.

- Ефективне використання навчального часу на уроках.

- Неперервність навчального процесу.

- Принципово нові форми і методи навчання.

- Якісно новий рівень управління навчальним процесом.

Список використаних літературних джерел 

1. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: практикум: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] /І.М. Дичківська; Міністерствоосвіти і науки, молоді та спорту України. – К.: Слово, 2013. – 447 с.

3. Поляченко Ю.В. Медичнаосвіта у світі та в Україні / Ю.В. Поляченко [та ін.]. – К.: Книга плюс, 2005.

5. Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально - методичний посібник / Сисоєва С. О.; НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. - К.: ВД «ЕКМО», 2011. - 320 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар